Site Loader

Jaagmeesteren
NDJ Productions

Hierbij de geschreven regels van het Jaagmeesteren, op de NDJ Productions manier. Dit drankspel is alleen gemaakt voor de echte die-hards die zich druven te beproeven tot potentieel jaagmeester.

REGELS

In dit spel wordt in het kaartset de koning verandert van naam tot Jaagmeester. 

Dit spel heeft een hoop weg van het bekende spel ‘kingsen’ maar heeft een eigen twist eraan.

Er wordt een shotglas Jagermeister midden op de tafel gezet de kaarten worden geschud en rondom het shotglas gelegd in een perfecte ondoorbroken cirkel. 

Het spel begint bij de zwakste, dit wordt doormiddel van armpje drukken besloten. Er wordt een kaart getrokken door de speler, elke kaart heeft een eigen ‘opdracht’ die uitgevoerd moet worden. Is de opdracht uitgevoerd gaan we met de klok mee naar de volgende speler.

De speler die als laatste de 4e koning ( Jaagmeester ) op het shotglas legt heeft het spel gewonnen, deze persoon mag iemand uitkiezen die hij uitdaagt voor een Jagermeister shot battle. Als de uitdager wint moet de verliezer nog een shot Jager nemen.

Bij dit spel mag niet geplast worden alleen als je de plas-kaart hebt gepakt. Anders wordt je verplicht een shotje te nemen of een atje te trekken.

Als een speler een Aas pakt draait de richting waarop de spelers de kaarten pakken.

Als een speler een aas pakt mag hij iemand 5 slokken uitdelen.

Als een speler een aas pakt moet hij zelf 5 slokken drinken.

Als een speler een 4 pakt moet de speler een verhaal verzinnen dit mag echt gebeurt zijn of een fictief verhaal.

De speler kiest een andere speler uit en deze speler moet raden of het verhaal echt is gebeurt of fictief is. 

Bij een fout antwoord 5 slokken en als het goed geraden wordt neemt de speler wiens beurt het is 5 slokken.

Als een speler een 5 pakt mag de speler een keer naar de WC als de kaart gebruikt wordt gaat deze op de pot.

Als een speler een 6 pakt mag hij hierbij een andere speler een opdracht geven. Als deze wordt geweigerd wordt door de hele groep besloten of deze persoon 5 slokken moet drinken of een shotje moet nemen. 

Als een speler een 7 pakt wordt er een extra kaart gepakt het cijfer hierop betekend het aantal slokken dat deze persoon moet nemen.

Boer, Vrouw en Koning ( Jaagmeester ) tellen als 10 slokken

Aas telt als 11 slokken. 

Indien de Koning ( Jaagmeester ) wordt gepakt wordt deze op het shotje gelegt.

De speler die deze kaart pakt, mag zelf een regel bedenken. Elke medespeler die zich niet aan die regel houdt moet 1 glaasje atten.
Voorbeeld van regels: Geen namen meer noemen (erg leuk ), iemand negeren, alle woorden met een letter (bijv. E) niet zeggen, geen handen op tafel, proost voor het atten en ‘was lekker’ na het atten roepen.

De speler die deze kaart pakt mag 1 regel van kaart 8 afschaffen

De speler die deze kaart pakt moet voor 3 rondes lang elke slok die gedronken wordt met de medespelers meedrinken.

Een ronde wordt gezien als 1 verschillende speler die een kaart pakt.

Alle spelers houden hun hand in de lucht en wijzen na 5 seconden naar een willekeurige medespeler, waar de meeste spelers naar wijzen die moet 2 slokken nemen.

De speler die deze kaart in zijn bezit heeft, mag 1 keer op een willekeurige tijd zijn hand in de lucht steken en roept dan: ‘IK BEN DE JAAGMEESTER’. Degene die dat als laatste doet moet 5 slokken nemen. 

De speler die de Jaagmeester/ Koning pakt legt deze op het shotglaasje in het midden.

De speler die als laatste de 4e koning ( Jaagmeester ) op het shotglas legt heeft het spel gewonnen, deze persoon mag iemand uitkiezen die hij uitdaagt voor een Jagermeister shot battle. Als de uitdager wint moet de verliezer nog een shot Jager nemen.

Benodigdheden

SHOT JAGERMEISTER

Het echte spul, een heerlijke kruiden likeur met 35% alcohol. Indien mogelijk dit genots-drank te koelen op -18°C

STOK speel-Kaarten

Gewoon een ordinair stok speel-kaarten.

 

BIER

Gewoon bier, uit een flesje. Het liefst Grolsch maar als deze niet aanwezig is Hertog-Jan of Heineken mogen ook.

0